Follow Me ^_^

Friday, November 07, 2008

Demonstrasi Bantah Fatwa Haram Tomboy

Hari ni aku terkejut bila terbaca berita mengenai demonstrasi dari sekumpulan manusia yang aku anggap keliru dengan arah tuju hidup. Sudah la banner yang dibawa penuh dengan kata-kata yang bodoh. Nampak sangat didorong oleh emosi, bukan akal yang sihat.





Aku tak pandai nak komen panjang, tapi bagi peserta demonstrasi, ada dua komen saja dari aku.

Yang beragama Islam:
Bagi peserta yang beragama Islam, aku nak tanya korang. Pernah tak korang dengar ayat-ayat ni?

dari ibnu Abbas Radhiallaahu anhu dia berkata: "Rasulullah Shallallaahu alaihi wa Sallam telah melaknat laki-laki yang menyerupai wanita dan wanita yang berpenampilan seperti laki-laki (HR. Al-Bukhari). Laknat artinya terusir dan dijauhkan dari rahmat Allah

Ibnu Abbas ra dia berkata: "Nabi Shallallaahu alaihi wa Sallam telah melaknat kaum laki-laki yang berpenampilan seperti wanita dan wanita yang berpenampilan laki-laki," (HR. Al-Bukhari) wanita yang berpe-nampilan seperti laki-laki artinya yang meniru-niru laki-laki dalam berpakaian dan penampilan. Adapun meniru dalam hal ilmu dan pemikiran maka hal itu terpuji.

Dari Salim Bin Abdullah dari bapaknya, dia berkata: "Telah bersabda Rasulullah Shallallaahu alaihi wa Sallam : "Ada tiga golongan manusia yang tidak akan dipandang oleh Allah Azza Wajalla pada hari kiamat: Orang yang durhaka kepada orang tua, wanita yang menyerupai laki-laki, dan Dayuts (orang yang tidak punya rasa cemburu Pent.)" (HR. An-Nasai)

berkatalah Aisyah: "Rasul Shallallaahu alaihi wa Sallam melaknat wanita yang meniru-niru laki-laki." (HR. Abu Dawud).

Kejahilan mereka tentang dalil-dalil ni menimbulkan tanda tanya kerana sepatutnya siapa sahaja yang bernama Islam dan Melayu, mesti pernah diajar tentang tak boleh berpakaian seperti orang lelaki.

Yang bukan Islam:
Bagi peserta yang bukan Islam, MIND YOUR OWN BUSINESS!! Fatwa yang dikeluarkan adalah untuk orang Islam sahaja, anda tak ada sedikit kaitan pun dengan fatwa tersebut! Berhenti bersembunyi di sebalik human-right anda tu! Anda sepatutnya jaga tepi kain anda dulu sebelum jaga tepi kain orang. Berhenti dari menghasut orang-orang Islam yang tak tahu apa pasal agama. THROW YOURSELF AND YOUR FREE THINKING IDEALISM TO THE DUMPING YARD!!!. Maaf kerana emosional, tapi aku memang anti dengan golongan kafir yang tak habis-habis nak menghasut orang Islam.

Wallahua'lam...



Sumber:
http://sampah.sementoji.net/v1/?p=95
http://fauzynm.tripod.com/Nasihat/Nasihat190/nasihat190.html
http://www.malaysiakini.com/news/9264
http://www.iluvislam.com

No comments:

Anda Mungkin Meminat Post ini Juga :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...