Follow Me ^_^

Sunday, February 22, 2009

aku Dan Layang2..

Bismillah..
Lama aku tak tulis tentang hidup..
mungkin kejadian2 yang ku alami setakat tidak sesuai untuk dikongsi secara terbuka.. :)
tapi hari ini..
InsyaAllah dapat dikongsi bersama..
Hari ini aku P tgk LAyang2..
KAt bukit Layang2..
Sepanjang penganjurannya di sana..
baru sekali ini aku pergi menyaksikannya..
amat meriah..
Aku Pergi bersama mak dan kakak ku..
bertolak jam 11.30 pg..
sampai lebih kurang pkl 12.15..
kakak aku parking kete di kawasan masjid yang berhampiran..
katanya,mudah untuk kami bersolat zohor nnti..
dari kawasan masjid ke tapak lapangan layang2 kira2 10 minit (berjalan kaki)..
pada mulanya tiada satu layang2 pun dinaikkn..
aku mula rasa kecewa..
tapi alhamdulillah..
jam 12.45 ada beberapa layang2 berjaya dinaikkan..
Pelbagai jenis layang2 dapat di lihat..
gelagat pemain layang2 turut jadi perhatian..
cuma,nasibku sedikit kurang baik kerana tidak banyak layang2 dapat dinaikkan pada hari ini..
tapi bagi aku tidak mengapa..
kerana setahu aku acara ini di adakan setiap tahun..
Jam 1.15 ptg aku mula beredar dari tapak lapangan..
cuaca pun kian terik..
aku menuju ke masjid untuk bersolat zohor..
dalam beribu2 manusia yang berkunjung di sana..
hanya kira2 6 saf sahaja dikunjungi manusia..
Mungkin ramai yang berniat musafir.. :)
Selesai solat, perut pun dh lapar..
aku dan kak long membeli aiskirm roti berperisa coklat dan keladi..
setelah aiskrim habis dimakan..
kami pun beredar,bersama hujan lebat yang turun mengiringi kami pulang..

Ini adalah Beberapa Layang2 yang sempat aku ambil gmbrnya : 


Ular Dan Brg Hantu


Helang 

Sponge bob


JOm tengok Gambar layang lain yang aku ambil : http://www.flickr.com/photos/iqbal86/

No comments:

Anda Mungkin Meminat Post ini Juga :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...