Follow Me ^_^

Friday, October 17, 2008

Jalan2 di Alamanda

Hari ni HAri juMaat..aku n Rodzi pErgi Alamanda utk p cari Buku Kat MPH...2 buku aku beli..1st Bertajuk Masjid iTu HIdupku, aku beli buku tu sbb aku kadang2 kurang bermotivasi untuk solat di Masjid...hope lepas ni improve la sket...buku kedua yg aku beli bertajuk Bagaimana Mengenal Tasrif..Kaedah belajar arab secara efektif...RM5 je..berbaloi la jugak...

Hm...dekat 1 jam jugak aku membelek2 buku kat sana...sedang aku membelek2 buku kat ruangan agama, ada sepasang "couple" yg pergi belek2 Tafsir al-Quran..aku rasa bersyukur jg memula,walaupun perbuatan ber"couple" tu kurang baik tp at least ade jugak kesedaran agama..hope lepas dia baca tafsir tu cepat2 kahwin..heheh..tApikan apa yg mengecewakan aku adalah perkataan yang keluar dari pasangan lelaki.."Baiknya Awak..Baca ke benda2 macam ni ? ".. "mestilah baca" jawab psgan perempuan itu...lelaki tersebut terus menarik pasangannya keluar dari ruangan tersebut...Sedih aku melihat suasana yg sebegitu...seoalah2 malu hendak membuat kebaikkan...teringat pesan mak kepda kakak2, aku dan adik2..kalau nak cari pasangan hidup biar yang berilmu agama..paling tidak pun yg sukakan agama..

"Manusia akan berjaya selagi mana dia meletakkan dirinya dalam agama. Sebaliknya manusia akan binasa apabila meletakkan dirinya semakin jauh dan jauh daripada agama."

No comments:

Anda Mungkin Meminat Post ini Juga :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...