Follow Me ^_^

Saturday, October 18, 2008

Memori Cuti Sem Lepas...

Bismilllah...

hr ni aku mulakan dgn membasuh motor..dah dekat 2 bulan lebih kot tak basuh..time cuti sem ni la br ade kesempatan mau basuh..he3..lepas tu dalam tgh ari sket aku p beli tile n brg2 utk construction umah aku..dah jadi mcm contractor la plak..kat sini aku realize bhw bab2 meniaga ni mmg org cina yg pegang..dari kedai pintu hinnga la kedai batu n kayu..semua aku beli dari kedai org cina..aku ni bukan la racis tp pelik la knp la org melayu atau india ke x de plak yg mau ceburi bidang nie..mAyb Sebab Org melayu ni Malas sket kot (xsmua la)..aku pn sll Jgk mls2 nie..hhehe...Semua nak senang..nak kaya cepat..usaha sket..hu3..Hurm..tpkan,bg aku la x kira la melayu ke, cina ke, india ke..sama je..yg penting jika kita dapat amalkan cara hidup Islam dgn sebaiknya,InsyaAllah kia akan jadi umat yg terbaik..kerja rajin..x tipu2..so hati pun tenang...but it not easy..setakat taip je mmg sng...tapi sama2 la kita berusaha ke arah itu..^_^

ps: bIle aku tgk pakcik2 yg cat bumbung umah, aku rasa kagum plak..yela diorg dah berumur tp masih kuat bekerja..So kita yg muda ni Mestilah Lagi Rajin !! - Cuti Sem (Jun 08)

No comments:

Anda Mungkin Meminat Post ini Juga :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...