Follow Me ^_^

Monday, December 22, 2008

Aku Dan Result Dan Melaka

Bismillah..

Lama Tak menulis..eh..menaip..=P
nak start dari mana eh..byk sebenarnya nak aku tulis2 nih..
start je la..hehe..
Aku n Family P melaka untuk Menghabiskan Cuti sekolah bersama Adik2ku dan kakak2 serta sepupu dan atOk..
Start perjalanan pkl 12.30tgh hari..
Sebelum itu aku tertunggu2 Pihak UPM mengUPDATE sistem supaya dapat check final result aku sebelum p suka2..
tp..seperti biasa..mmg xleh dpt tgk jugak result..esok kot kuar..Aku mnta SahabatkU Fikri untuk bgtau sekiranya dah bOleh check..TQ fiK ! =)
So aku p melaka tnpa dpt tau result aku..agak tidak best jugak la..
dalam perjalanan aku singgah solat jumaat kat Kulai...
aku nak Cite sket pasal Solat jumaat ni..
Aku xtau la kenapa..sejak berzaman2..kualiti Khutbah sama je..
xDe perubahan.."BOSAN" mungkin agak kasar tp itu realitinya..
Isinya kadangkala amat baik..tp gaya penyampaiannya amat lah bosan..mengantuk..
kadangkala aku cuba sedaya upaya untuk menunjukkan minat mendengar dgn serius..tp sering kali keseriusan itu berakhir dgn ketiduran..
aku inginkan agar Khatib2 tidak lagi sekadar "memBACA" khutbah..tp menyampaikan dgn penuh bersemangat..
serta mempunyai "contact" dengan org2 yang mendengar..agar dapat Membakar semangatKU dan yAng lain...tidak kira dalam apa pun topic yg cuba disampaikan...
Sesuatu harus dilakukan...

***

seLepas Solat Jumaat trus menuju ke melaka...
dalam pkL 5.30ptg sampai ke destinasi yg di tuju..
aKu bawa kete slow2 je..sebab Atok aku ikut sekali..
xleh bawa laju2..nnti kene SoUnd..hehe..

***

esOknya..Kami berJAlan2 ke Kota melaka..Melihat perkembangan Melaka..
Meriah btul Kotanya..Ramai Pelancong...berbeza dgn di Johor Bahru..
Dataran Pahlawan antara tempat yg baru yang Aku kunjungi..
banyak kedai2 berjenama dan butik2 dibuka di situ...
aku x beli apa2 pun sbb xtau nak beli ape..kat JB semua ade..
aku HAnya pergi ke MCD untuk mengeCHECK result final aku menerusi WIfi percuma yg disediakan..hehe..terima kasih E65..
aLhamdulillah resuLt terbaik yang aku dapat sepanjang pengajianKu...
Teringat kata2 sahabatKU LuQman aL HaFiz...Jika Kita Membantu Agama Allah..Allah pasti akan membantu kita..dan iaNya terbukti BEnar..SuBhaNALLAH..
Aku Pon Belanja adik2ku eSkrim..Baskin rObins...^_~

Sebelum Itu aku Aku menunaikan SoLat ZOhor di dataran Pahlawan..susah nak cari dan amatlah jauh kedudukan Surau nya...
dan seperti biasa la..amatlah kecil..apa yang mencuri perhatian ku adalah diPintu masuk surau tersebut ada "notis" atau pun luahan rasa seseorang berkenaan Surau tersebut..
aDA benarnya apa yg diluahkan itu...
SeSuatu harus diLakukan...


***
MalamNya...aku Dan adik2 serTa sepupu perGi ke Menara Taming Sari..
SAtu tarikan baRu yang ada di Melaka...
mula2 aku ingt mcm menara KL..naik lIf..pastu pusing2 kat atas..Rupanya sangkaan aku meleset...
naik dari bawah..pasTu naik dgn berpusing2..Amat Menarik...
cadangannYa ingin ke eye On Malaysia..Kini diMelaka..tetapi "tersalah' jalan..
trus membawa kami ke medan Selera dan Kami Makan..hehe

***

BalIk !!
Aku baLik ke Jb Jam 1.00ptg..Lepas makn tgh Hari tepi tasik...
Singah p Umah Sedara Kawen Kat Ayer Hitam...
dan terlanjur p ayer hitam...
aku AmbiL kesempatan beLi OtoMen Untuk Kawan dan Untuk Aku..hu3..
Rambang Mata Kat Sana..Mcm2 ada..hrga pon berpatutan..
Aku sampai Umah jam 5.30 ptg...
Penat..tapi SeroNok.. =)

No comments:

Anda Mungkin Meminat Post ini Juga :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...