Follow Me ^_^

Thursday, December 11, 2008

iKlan "perKHidMatan" JUDI !

AssAlamualaikum..
Baru2 ni aku beli Paper BErita HArian..
Dah Lama sbnrnye x beli PAper..
Sllnya Baca Online je kat website...
Aku Selalunya baca Paper start dari belakang..
aku baca ruangan Sukan dulu...
Sedang2 aku membelek2 paper tu..
aku dapati ada perkara yang tidak betuL telah berlaku..

aku Rasa Agak Gusar berkenaan dengan iKlan2 "perKhidMatan " Nombor Ramalan Yang Semakin Byk Di Iklankan di Surat kaBo Melayu Itu..
Aku pasti..
tentu saja Akhbar itu di Baca Oleh Majoritinya Berbangsa Melayu dan BerAgama isLam..
Apa Yang Menjadi Tanda Tanya Adalah...
Mengapakah iKlan ROKOK boleh Pula Di HAramkan...
SEdangkan iklan2 JUDI tidak Diharamkan..
sedangkan Sudah Jelas Lagi Nyata PErBuatan Itu LEBIH berBAhaya Kepada Masyarakat BerBanding Rokok..
tApi, Yang aku lagi Bengang giLe..
Bile Kat iKLan tu Tulis "ON ASRAF" untuk mengetahui rahsia disebalik nama untuk diBuat Nombor Ramalan..
Rasa Nak Bakar Je paper tu..
dah La IkLan tu SAtu haL..
ni Siap Letak Nama MELAYU/ISLAM kat Iklan JUDI...
Sentitif la Sket...
nanti BUdak2 MelaYu/ISLAM yang KUrang AgamaNya Ingt Judi ni Macam HalaL je..
Yang Tahu Haram Pon StILL Beli..
nikan Pulak Yang xTau..
nAk Buat Untung Pon Agak2 la..
Jgn Pertaruhkan NasiB Anak Muda Negara...
Judi Ni Patut DiHAramkan Sebab Byk Yg KeburukanNya..

Aku Percaya...
xKira bangsa/Agama apa Pon..
SemuaNya Tahu Yang JUdi Tu xBaik..

PS : kerajAan HaruS BUat ProMo KaTakan Tak Nak JUDI !!
JgN la Takut Pada GENTing dan MAgNum..

No comments:

Anda Mungkin Meminat Post ini Juga :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...