Follow Me ^_^

Thursday, April 23, 2009

Dulu Edorgan, Kini Ahmedinejad !

Meninggalkan dewan ? bukahkah mereka pejuang-pejuang hak kebebasan bersuara ?

Clown Yang terlepas dari sarkas
Bismillah...

Semalam, Presiden Iran berucap dalam Seminar UN Anti-perkauman di geneva,
sepertmana yang kita tahu, Amerika yang tidak pernah berubah sebagai "pencacai" israel telah memboikot seminar itu..

Apa yang menarik perhatian adalah semasa Prsiden Iran tu berucap, terdapat "badut penunjuk perasaan" yang dipercayai pelajar israel membaling hidung badut kearah beliau...aku pun tdak pasti tahap keselamatan begitu teruk sekali..namun, ahmedinejad dengan tenang memaafkan perbuatan Badut itu..mungkin pelajar tersebut mahu meniru gaya pembaling kasut kearah BUsh.. 

Tidak terhenti setakat itu sahaja, semasa beliau memberi ucapan mengenai kezaliman iSrael, dan menimbulkan isu holocust, berpuluh2 wakil dari negara eropah dilihat meninggalkan dewan bersidang..

Apa yang menjadi persoalan dikotak fikiranku, Jika dahulu semasa Edorgan meninggalkan seminar ketika tidak dapat bercakap dengan lantang sepertimana presiden israel, dilihat sebagai tidak profesional dan tidak menykong kebebasan bersuara, kini mereka (ISrael/EU) menjilat ludah mereka kembali..mereka meninggalkan sidang seminar kerana tidak dapat menerima kenyaatan sebenar, kini mereka pula yang tidak Profesional dan TIDAK menyokong kebebasan suara..

Umat Islam Bangkitlah Bersuara ! Gunakah segala kekuatan yang kita ada supaya tidak diperkotak-katikkan lagi oleh mereka yang durjana.

more news:

No comments:

Anda Mungkin Meminat Post ini Juga :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...