Follow Me ^_^

Friday, January 30, 2009

Bila aku...(PART ONE)

Bila aku tidur...

aku buka lampu...

Bila aku bangun tidur...

aku tutup lampu...

Bila aku rasa bosan...

aku maen game kat laptop...

Bila aku tak bosan...

aku tgh baca buku...

Bila aku usap janggut...

aku tgh memikirkan sesuatu...

Bila aku nak beli sesuatu...

aku akan rasa mcm tak payah beli...

Bila aku tak nak beli sesuatu...

aku akan rasa "bestnya" kalau beli...

Bila aku kene marah dengan mak...

aku akan masuk bilik dan tidur...

Bila aku punya mak suruh buat sesuatu...

aku rasa mcm malas nak buat (tapi buat a..walaupun lambat) :P

Bila aku punya mak tak suruh buat sesuatu...

aku tak tau nak buat apa...

Bila aku dapat kerja...

Rasa mcm sedih nak tinggalkan mak aku...

Bila aku tgh tak dapat kerja aku...

Rasa macam "useless" plak kat rumah...

Bila aku balik kampung...

aku suka main dengan sepupu2 kecik (main Bola)..

Bila aku pergi Holiday...

aku suka pergi dengan Family...

Bila aku pergi masjid...

aku rasa tenang je nak solat...

Bila aku malas pergi masjid...

aku rasa senang je nak buat silap...

Bila aku sukakan "sesuatu"/"seseorang"...

aku akan fokuskan pada "sesuatu"/"seseorang" itu...

Bila aku tak dapat apa yang aku sukakan...

aku rasa "sesuatu"/"seseorang" itu bukan terbaik untuk diriku...

Bila aku kena ejek...

aku akan memerhati kelemahan si pengejek dan bersimpati dgn kelemahan dirinya,
kerana mungkin dia mengejek ku untuk merasakan dirinya lebih sempurna..

Bila aku lihat org yg lagi sempurna...

aku jadikan mereka sebagai inspirasiku...

Bila aku lihat org yg lebih susah

Aku akan bersyukur atas nikmat yg ada..

Bila aku berkawan....

aku akan menghargai persahabatan...

Bila aku punya kawan yang makan kawan...

Aku jauhkan dari berkawan dengan mereka...

Bila aku nak nasihat/tegur org...

aku rasa belum cukup ilmu dan amal...tapi sampai bila?

Bila aku kena tegur...

aku rasa tidak puas hati...tapi lama kelamaan aku mengerti jua..

Bila aku tulis blog...

aku akan tulis itu suka hati aku...

Bila KAmu ?

No comments:

Anda Mungkin Meminat Post ini Juga :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...