Follow Me ^_^

Wednesday, January 14, 2009

P.R.K UPM : Satu Pandangan

Kini aku nak berbicara sedikit tentang Pilihan raya kampus...
Aku tidak pasti adakah ianya masih dipanggil sedemikian rupa...
pengalamanku menjadi mahasiswa selama 3 thn memberi sedikit gambaran kepadaku tentang permainan politik kampus..
apa yang aku lihat...
politik kampus dikuasai oleh pihak HEP...
mereka seolah2 telah menentukan calon2 yg mereka dan akan berusaha memastikan calon mereka menang !
dan itu memudahkan mereka untuk MemPERBUDAKkan MAHASISWA...
ia sendiri diakui oleh rakanKu yang harus mencari calon untuk fakultinya...
dan diberi kemenangan percuma...
HasiLnya MAhasiswa terpaksa tunduk dgn HEP !
Budaya membodek HEP jadi amalan...
Jika tidak sehaluan dengan HEP...
Harus merayu untuk mengadakan program...
sedangkan mereka bergembira makan malam di tempat yang MEWAH...
Senang pula diberi kelulusan...
dan sudah pastinya mereka lupa pada mahasiswa yang sengsara dgn harga makanan yg tinggi !

Berkenaan dgn calon...
calon2 yang dilihat pro-M pastinya akan panggil...
di "TEMURAMAH " oleh pihak HEP...
yg kurang semangat juangannya pasti mengundur diri...
ada juga Ugutan yg diterima...
dan itu adalah perkara biasa...

ada juga rakanku dari pro-aspirasi...
aku puji ketokohannya...
aku percaya beliau mempunyai ciri kepimpinan yang baik...
aku harap beliau menang...
aku harap beliau dapat merubah dari dalam situasi yg berlaku agar perjuangan Mahasiswa tidak diketepikan..

Buat sahabat PRO-M....
Berusahalah dalam perjuangan yang baru sahaja bermula...
Moga diberi Kemenangan hendaknya...
Moga tabah menempuhi cabaran..
Maaf...
aku tidak sempat membantu kalian..
hanya doa dapat ku kirimkan... ^_~

Takbir ! Allahu Akbar !

5 comments:

Ruh Al-Jadid (روح الجديد) said...

salam alaik....hmmm keadilan masih blm trcapai lagi...sama2 diperjuangkan keadilan itu..

Anonymous said...

askum..
saya disini bukan nk kata sebelah sesiapa..tetapi pandangan saya sendiri lah..

pertama..
kalau blogger mengatakan BN tiada isu hendak dibangkitkan? siapa yang tiada isu yang nak dibangkitkan?

siapa yang mengatakan ada unsur beli undi RM 500?
siapa yang mempersoalkan kehadiran polis di KT?
Last2 skali, alhadulilah ahli PAS sendiri mengakui ketelusan SPR setelah mereka berada di pusat Undi Pos..dimana ahli-ahli polis keluar mengundi pada masa itu..

sekarang, isu JPN dibuka sampai waktu 10 malam, menjadi isu juga..PAS oh PAS..

dulu di permatang pauh, die kata begitu jugak..undi beli, undi hantu, polis rasuah..tapi bila da menang, amboi..diam aje? oh, mungkinlah pkr menang sbab undi rasuah, beli da sebagainya?

Oh saudara mahukan kebebasan media? seperti malaysia kini?
oh..media2 tempatan biased..
cuba saudara baca akhbar2 yang kononya bebas..isskk, korang je betul, bersih dan sempurna..BN jahat dan durjan..sapa bias sapa sekarang?

Satu lagi, DAP da menjelaskan pendirian mereka terhadap hukum hudud..die da kate xmo, pas kate mahu..mcm mana ni? xde satu dasar yang tetap oleh PR yang membolehkan rakyat yakin terhadap PR ke? Pas kate gini, PKR kate gini, DAP kata gini..macam mana ini?

itu sahaja pandangan saya..
semoga Malaysia aman bahagia.amin.

assalamualaikum.

Anonymous said...

salam semua pembaca..
saya rasa para pembaca blog ni, harap dapat klik link saya berikan ni..
ini kerana untuk penjelasan lebih tepat kepada semua..

http://anwaribrahimdotcom.blogspot.com/2009/01/annapolis-summit-semakin-nafi-semakin.html


selamatkan la malaysia sebelum ia menjadi lebih teruk..

assalamualaikum.

iQbaL said...

Buat Anonymous :

Betul BN tidak pernah Beli UNDI ?
Jangan Nak Tipu le...
Satu malaysia Dah tau BN beli UNDI !
Cuma ko je Yang saja nak nafikan..
Agaknye sbb ko dh dI"beli" jugak Kot... :P

Pasal MeDia Plak..
Aku Xkata Pon Ada media2 yang bebas...
Ko yang cakap MalaysiaKini...
aku x cakap...
lagi Satu aku xkisah kalau berita tu agendadaily yg paparkan...
sbb tu mmg media rasmi BN...
tp yg jd persoalannya media Massa Tempatan...(buka la minda sket..xkan tak reti beza !)
yang seharusnya tidak Bias !
dah la RTM digunakan Sepenuhnya...
Macam Org BN je Byr CUKAI !!!

Bab Hudud Tu ko baca la posting aku sblm nih...

yang pasal Maklumat Yang kononnya Lebih benar tu.. Anwardotcom.blogspot ? hehe..Adik aku yg sekolah mengengah pon tau itu Blog FITNAH !

Buangkan lah Dalam Pemikiran korang yang HANYA BN mampu mentadbir negara !

Ruh Al-Jadid (روح الجديد) said...

Kepada Anonymous:

saudara yang komen 2 saya rse nk komen balik..saudara kata penulis nie tengok sebelah pihak...tp rsenye saudara pun tgk sebelah pihak jugak...isu bangkit mesti ada sebab..ini bukan taktik...sebagai kerajaan BN ad byk advantage dari Pembangkang...tp x brmkna bila isu 2 timbul ia menjadi taktik sst Parti...Pasal isu DAP lak..adakah saudara btl2 pasti yang DAP brpendirian begitu sedangkan di DAP Terengganu da nyatakan kesediaan mereka terhadap Hudud..Yang taknak terima Hudud itu BN..jadi pendapat itu saya anggap sebagai kenyataan peribadi sahaja...Kalau tak timbul isu itu mustahil laa sebab semua orang akan ada percaturan sendiri dalam sst perkara...jadi kenapa mesti dituding kpd PAS sahaja...Cuba fikirkan kembali...Jangan main serkap jarang terhadap PAS dalam isu yang dibangkitkan...

Anda Mungkin Meminat Post ini Juga :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...