Follow Me ^_^

Monday, January 19, 2009

P.O.L.I.G.A.M.I

Bismillah..
HAri ni aku nak tulis tntg pOligami..
Lelaki mn yg xsuke poligami..
secara jujurnye aku pn nk kalau direstui isteri...=P
tp, melihAtkn perkara yg berlaku disekelilingku membuatkan aku rasa xsanggup untuk melakukannya..
walapun ianya satu sunnah...
aku bimbang perkara sunnah yg ku kejar akan bertukar menjadi Haram kerana tidak dapat melakukan tanggungjawab dgn adiL..
sedangkn byk lgi perkara sunnah yg ku tinggalkn...

****

aku bukan anti-poligami...
ianya jelas tertulis didalam kitab suci...
pastinya Allah Maha Mengetahui...
cuma aku hny anti-lelaki tidak kenang budi...
sanggup menipu kerana ingin beristeri lagi...
be gentlemen lah kalau berani...
kalau tak berani,berpuasa lah untuk menahan diri...
jangan di ikut nafsu diri...
jua godaan wanita keji...
kelak akan hancur masa depan sendiri...

tidak rmai wanita yg sanggup di madukan...
setelah sekian lama bersusah senang bersama...
kini ditinggalkan bersama anak tnpa belaian...
rumah mewah...kereta bsr...
tiada lagi mkna...
kerana wang bukan segalanya..

contohi lah sunnah nabi...
berlaku adil tnpa berbelah bagi...
jgn biarkan yg lama bersendiri...
sedang yg baru selalu didampingi...
perasaan isteri harus dihormati...
jua perasaan anak yg sering mengingkari...
takut berkecai keluarga mithali...

pesanan ini buat diriku...
mn tahu suatu hr aku juga begitu...
pd teman yg ada niat di hati...
fikirlah secara berhati2...
moga2 keputusan anda diberkati...

1 comment:

norule said...

iQbal.!
sokong2.mmg sunah.tp byk buruk dr baiknya klo zmn2 skrg ni.eheh.

n mmg byk pkara sunah ln yg bule laki2 buat selain pkara sunah 'POLIGAMI'.

Anda Mungkin Meminat Post ini Juga :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...