Follow Me ^_^

Wednesday, January 07, 2009

Bukan Menyibuk..Cuma Ambil Peduli

Bismillah...

aku bukan penyibuk...
aku cuma ambil peduli...
salahkah aku berkongsi maklumat yg aku rasa benar?
salahkah aku bercakap2 berkaitan dengan Politik atau Isu Semasa?
Terganggu Benarkah Pelajaranku ?
BukanKah politik Juga Adalah Satu bentuk iLmu...

Aku Hairan..
Mengapa Mereka tidak mempersoalkan Mereka yg Sibuk Bercakap2 tentang hiburan..

"Siapakah Yang akan Menang Juara Lagu"
"Siapa Akan Masuk Dan tersingkir dlm prgram realiti"
"Siapa akan menjuarai Americam Idol"

dan Sebagainya...

Tiada juga yg mempersoalkan Mereka yg sanggup berhabis Wang keraArah itu..

Tapi...

Jika aku Bercakap2 Politik atau Isu Negara..

Mereka mempersoalkan...

"Anda Student...tidak harus terlibat dalam politik"
"ia Akan menjejaskan Pelajaran anda !"
"balik Bilik, Belajar sahaja"

Padahal tiadapun aku berhabis wang kerana itu..
hanya sekiranya mampu isilah tabung Derma yg diedarkan...
dan sudah pasti nilainya jauh lagi sedikit dari tiket konsert hiburan !!

Mereka mempersoalkan akan menganggu pelajaranku...
Takut benar masa Belajarku Diganggu...
Terima kasih atas KeprihatinanMu...
Aku Sudah Pandai mengatur waktu...

Begitu Juga Mereka2 yg asyik Mengahbiskan waktu dgn Hiburan...
tiap malam ke pusat hiburan...
tiap minggu menonton EPL...

Tidak terganggukah Pelajaran Mereka?
Mungkin tidak..Mungkin ya..
Tidak pula Mereka Mempersoalkannya...

Aku Pasti Mahasiswa kini Pandai Mengatur strategi pembelajaran mereka..
Mereka Bukan dibangku Sekolah..
Mereka berada di Menara gading...
Puncak yg tinggi...

Mereka jugalah Yang akan Menentukan Masa Depan negara..

Mujur aku sudah Bergraduat...
Alhamdulillah dengan keputusan yg baik..
Jauh dari baik dari mereka yg tidak "menyibuk"...
Sekali lagi aku tegaskan...
Aku cuma Ambil Peduli.... ^_^

No comments:

Anda Mungkin Meminat Post ini Juga :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...